Stichting Old Blaanken

Net als je denkt dat je overal al bij zit… Dat je ergens het gevoel hebt dat je al zoveel bijdraagt aan het Oldenzaals Carnaval dat de optocht zonder jou niet eens zou lopen… Dat je denkt dat je elk bedankje, presentje of speldje van alle clubs en verenigingen al op je kieltje hebt… Dan heb je het mis!

Begin jaren ’90 is er een speciale stichting in het leven geroepen: De Old Blaanken. Deze kliek is op touw gezet en wordt nog steeds voortgetrokken door post-actieve leden. Een vracht oud-leden die zomaar al getrouwd kunnen zijn, kinderen kunnen hebben of zelfs met de knikkers in het zand op een strand in een ander land kunnen zitten, maar waar altijd het BB-hart het bloed nog rondpompt… Zij hebben een clubje opgericht.

In het kort is het niets anders dan een spaarpot, met als doel het verlenen van morele en financiële steun aan O.J.C.V. De Blaanke Boeskeulkes. In de afgelopen jaren is er dan ook, met dank aan alle donateurs van de stichting, veel tot stand gekomen. Bijvoorbeeld door bijdragen voor de wagenbouw, het 55-jarig jubileum of steun aan de kledingcommissie met een bijdrage voor de aanschaf van 4 naaimachines en 1 lockmachine.  Dit jaar zullen wij een bijdrage leveren voor de inrichting van de nieuwe loods van de wagenbouw.

De vereniging zelf heeft de spaarpot niet in beheer. Enkel bij nuttige bestedingen en in goed overleg wordt er aan een investering bijgedragen. Stichting Old Blaanken zorgt voor net dat beetje extra ruimte, waardoor onze mooie vereniging in de toekomst nog verder kan groeien en kan bloeien.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de voorzitter van de Old Blaanken:

Jasper Busscher
E: [email protected]